Translate

maandag 24 november 2014

Van een engel en bengels!


De tijd gaat toch wel heel snel, merk ik zo als ik naar mijn laatste "echte" blogverslag kijk. Soms is het leven van alledag gewoon te druk om ook nog te bloggen. Zo zou er bij ons een "slimme meter"worden geplaatst, en ik bedacht dat gas en stroom er even af zouden gaan. Daarmee zou de cv dus ook uit gaan, en het leek me handig als de monteur die maar even weer voor me op zou starten, want ik ken het apparaat nog niet. Alleen: tijdens de verhuizing is alles waar we geen raad meer wisten naar zolder gegaan, en er was alleen een heel smal paadje tussen de dozen. De CV was absoluut onbereikbaar! Ik had de klus steeds voor me uitgeschoven, want zodra ik maar even op zolder kwam (als het echt niet anders kon) zonk de moed me in de schoenen. Nu moest ik eindelijk wel, en er was geen excuus meer voor. Na drie dagen van ruimen, ruimen en nog eens ruimen kwam ik eindelijk op de plek van de CV, twee uur voor de man zou arriveren. Opeens bemerkte ik dat het er kletsnat was, en ik vond al snel de boosdoener. Gauw de servicelijn gebeld, en binnen een half uur stuurden ze een monteur. Die verdween snel naar mijn inmiddels opgeruimde zolder en ging gauw aan de slag. Toen hij eindelijk beneden kwam vertelde hij dat we echt een engel op de schouder hadden, want de rookgassenafvoer was verkeerd gemonteerd,  met een grote knik waar water in bleef staan, en dat water had rubbers en materiaal aangetast, zodat het bijna door was. Pure koolmonoxide had dan vrij ons huis kunnen vullen en dan hadden we het niet na kunnen vertellen! 't Was een wonder dat het nog niet was gebeurd. Daar schrok ik dus behoorlijk van, maar mijn schuldgevoel vanwege het feit dat ik de opruimklus maar steeds voor me uit had geschoven verdween wel als sneeuw voor de zon, want als ik eerder had opgeruimd had ik de lekkage misschien wel nooit opgemerkt! Een geluk bij een ongeluk dus! Manlief hangt nu wel een CO2 melder op!


Verder is het gewoon druk geweest, met twee keer een logeerpartij van de kleinkinderen. Dat is altijd heel gezellig, maar ook wel vermoeiend. Wat een tomeloze energie hebben die toch elke keer, en nu zijn ze beiden helemaal een beetje hyper nu de Sint weer in het land is. De oudste (9) weet hoe het in elkaar steekt, maar wil er eigenlijk nog niet aan. Er mag geen Sinterklaasjournaal worden overgeslagen, en hij zingt en knutselt de hele dag voor de Sint. Wij kopen weliswaar de cadeautjes,  maar die man is toch wel echt volgens hem. Eén van de leukste dingen dit weekeinde vonden de kids het feit dat ze achter mijn laptop mochten kijken naar wat afleveringen van Catweazle. Ik zag dat in mijn jeugd, en lag daar dubbel om, en dat deden de kinderen nu nog steeds. Hier even de link:  

O ja, en de kat bleek geen poes maar een kater, maar dat mag de pret niet drukken. 't Is een bengel zodra hij wakker is, maar ook een enorme lieve knuffel die alles goed vindt. De kinderen lopen de hele dag met hem te zeulen, en hij vindt alles goed. Slapen doet hij bij de hond, lekker tegen elkaar aan, en hij probeert af en toe nog te sabbelen bij de hond, die daarvoor lekker op haar rug gaat liggen om het hem mogelijk te maken. Ik vind dat toch wel heel bijzonder.....



En dan het handwerken: Natuurlijk heb ik wat gedaan! Er zijn maar liefst 6 blokken bij gekomen van mijn 1865 Passion Sampler, en heel  wat diamantjes zijn aan m'n Coverlet gezet, zodat ik deze week de onderkant bereik. Daar ben ik wel blij mee, want het is wel wat eentonig werk, maar het resultaat mag er gelukkig wel wezen! Verder gebreid, geborduurd, gefestonneerd en nog wat geoefend met de naaimachine.
Ik voel me ook een beetje onrustig, want er is zoveel wat ik nog wil! Ik heb best veel rond gekeken bij andere bloggers, en ja, dan krijg je toch wel eens teveel prikkels. Ik moet nog één blokje breien en dan de rij aan de rest zetten, en daarna komt er wel weer wat ruimte, dus wellicht start ik toch nog iets nieuws van mijn verlanglijst elders op deze pagina. We zullen zien......
Met name de Dear Jane en de Hope quilt staan wel erg te trappelen!!! De Dear Jane is natuurlijk bij iedereen wel bekend, maar hierbij nog even een foto van de Hope (Collection for a cause: Hope)
De stof ligt al klaar, nu alleen nog de tijd.....




1 opmerking:

My name is Riet zei

Hallo. Dank je wel voor je commentaar op mijn blog. Ik heb zojuist op je vorige post commentaar gegeven en ik zou nog een post lager gaan om een commentaar te geven maar dat doe ik nou hier maar meteen.
Wat een leuke blog heb je en wat maak je mooie dingen. Goed van je om een lijstje te maken. Ik maak ook overal lijstjes voor, anders vergeet ik teveel, maar op het idee om er ook eentje te maken voor mijn quilten en verdere handwerkjes was ik niet gekomen. Dat ga ik nu wel doen en die zal wel behoorlijk lang worden. Ik had me wel voorgenomen om dit jaar 4 quilts af te maken en dat hoop ik toch wel te halen. Ik vond het grappig dat je vertelde dat je eindelijk maar eens ging quilten. Ik moest ook een stap overwinnen maar die is nu (bijna) voorbij. Ik heb een nieuwe naaimachine en er speciaal een quiltvoetje bijgekocht maar ik had iets verkeerd gedaan dus hij werkte niet. Vanmiddag naar de machine winkel geweest en zonet begonnen maar eerst weer op mijn proeflap. Die had ik nog van de vrije hand quilt cursus die ik vorig jaar gevolgd heb. Deze week ga ik dus maar in het echt werken . Het is wel een hele stap.:))
Ik ben helemaal naar beneden gegaan om al je posten te bekijken en grappig dat ik dingen herken en er ook mee bezig ben.
Ik schrijf niet zoveel op mijn blog want ik heb ook nog een ander (foto) blog maar daar ben ik wat minder gaan doen. Ik ga wat meer hier op mijn handwerk blog doen alleen vind ik het moeilijk om over mijzelf te praten. Ik moet dus nu dingen gaan afmaken dan heb ik weer wat te laten zien.
Ik ga hier nu even stoppen en dan later weer even naar beneden om nog even te kijken.
Hartelijke groeten van Riet